
Høyttaleren fant også veien til forsiden av siste nummer av High Fidelity.
Til Forbruker.no sier industridesigner Sigmund Øvereng har målet vært å lage en høyttaler som kombinerer kompromissløs lydkvalitet og et formspråk som tar seg godt ut i et bomiljø.
Alt fra kabinettet i sandstøpt aluminium til høyttalerelementene, er utviklet og produsert i Norge. Eneste unntak er diskanten fra det danske firmaet Scanspeak.

Men smaker det så koster det. 125.000 kroner er prisen du må betale for å bli eier av et par Nordic Tone Model One. Vi befinner oss dermed trygt plantet i hi-end-klassen, hvor skarpskodde konkurrenter fra velrenommerte produsenter som B&O og B&W råder grunnen.
I løpet av året planlegger Audivation å lansere flere høyttalermodeller. - Model 1 er på mange måter et signaturprodukt som skal vise hva vi er i stand til, forteller Øyvind Overskeid, daglig leder i Audivation. Kommende modeller vil følgelig være basert på den samme teknologien, men med mer overkommelige prislapper.
The Nordic Tone | Model 1.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar